Batı Müziği

Viyolonsel

Viyolonsel

Günümüzde kullanılan keman ailesinin, alto’dan (viyola) bir oktav daha bas renkli olanıdır. Dört tellidir. Telleri, beşli aralıklarla do, sol, re, la seslerine akort edilir. Viyolonselin notaları dördüncü çizgi Fa anahtarıyla yazılır; ince sesler için dördüncü çizgi Do anahtarı, daha inceler için Sol anahtarını kullanıyoruz.
Senfoni orkestralarında, piyano eşliğindeki, ikili, üçlü, dörtlü ve beşli yaylı çalgılar topluluklarında, oda orkestralarında yer alan, solo olarak dinlenen önemli bir enstrümandır. Ünlü bestecilerin yazdıkları yapıtlar viyolonselin literatürünü en az piyano ve keman kadar zenginleştirmiştir. Bir eserin ana temasını dile getirmekte hiçbir çalgı viyolonsel kadar insan sesine yakın olamaz. 18. Yüzyılın ikinci yarısında viyolonsel edebiyatına getirdiği çok yönlü katkılarıyla adını duyuran isim Luigi Boccherini’dir. (1743- 1805) Tartini, Bach, Wagenseil, Haydn gibi bestecilerde çello için değerli yapıtlar üretmişlerdir. Haydn’ın 1783’te yazdığı Re Majör Konçerto ise bu alanın başyapıtları arasındadır. Okulumuzda çello eğitimi diğer enstrümanlarda olduğu gibi alanında yetkin öğretmenler eşliğinde akademik, bilimsel bir sistem takip edilerek öğrencilerimize ve orkestra elemanlarımıza verilir. Nota, solfej, armoni, kontrpuan, form bilgisi, kompozisyon dersleri enstrüman eğitimlerine paralel olarak ilerler.

Viyolonsel Eğitiminden Birkaç Başlık:

  • Parmak açma
  • Arpej
  • Çift Sesler
  • Oktavlar
  • Süslemeler
  • Armonikler
  • Baş Parmak Pozisyonu
  • Pozisyon Değiştirme
  • Vibrato
  • Dizi(Gam)

Çello Eğitiminde Kullanılan Metodlar:

  • Suziki
  • Kummer
  • Sevcik
  • Popper
  • Sebastian Lee

Batı Müziği

Viyolonsel

Günümüzde kullanılan keman ailesinin, alto’dan (viyola) bir oktav daha bas renkli olanıdır. Dört tellidir. Telleri, beşli aralıklarla do, sol, re, la seslerine akort edilir. Viyolonselin notaları dördüncü çizgi Fa anahtarıyla yazılır; ince sesler için dördüncü çizgi Do anahtarı, daha inceler için Sol anahtarını kullanıyoruz.

Senfoni orkestralarında, piyano eşliğindeki, ikili, üçlü, dörtlü ve beşli yaylı çalgılar topluluklarında, oda orkestralarında yer alan, solo olarak dinlenen önemli bir enstrümandır.
Ünlü bestecilerin yazdıkları yapıtlar viyolonselin literatürünü en az piyano ve keman kadar zenginleştirmiştir.
Bir eserin ana temasını dile getirmekte hiçbir çalgı viyolonsel kadar insan sesine yakın olamaz.

18. Yüzyılın ikinci yarısında viyolonsel edebiyatına getirdiği çok yönlü katkılarıyla adını duyuran isim Luigi Boccherini’dir. (1743- 1805)
Tartini, Bach, Wagenseil, Haydn gibi bestecilerde çello için değerli yapıtlar üretmişlerdir.
Haydn’ın 1783’te yazdığı Re Majör Konçerto ise bu alanın başyapıtları arasındadır.

Okulumuzda çello eğitimi diğer enstrümanlarda olduğu gibi alanında yetkin öğretmenler eşliğinde akademik, bilimsel bir sistem takip edilerek öğrencilerimize ve orkestra elemanlarımıza verilir.

Nota, solfej, armoni, kontrpuan, form bilgisi, kompozisyon dersleri enstrüman eğitimlerine paralel olarak ilerler.

Viyolonsel Eğitiminden Birkaç Başlık:

  • Parmak açma
  • Arpej
  • Çift Sesler
  • Oktavlar
  • Süslemeler
  • Armonikler
  • Baş Parmak Pozisyonu
  • Pozisyon Değiştirme
  • Vibrato
  • Dizi(Gam)

Çello Eğitiminde Kullanılan Metodlar:

  • Suziki
  • Kummer
  • Sevcik
  • Popper
  • Sebastian Lee
Scroll to Top